
Vracela jsem se po šesté večer z práce domů a po cestě jsem se jen tak „na otočku“ zastavila u nás v Brně v Tescu na Vídeňské pro chleba. 🍞 Nechtěla jsem se nijak zdržovat, a když jsem hned za skleněnými, vchodovými dveřmi uviděla nový automat, přesněji chlebomat od Lokal Bakers, který vydává výborné, řemeslné, domácí chleby, zaradovala jsem se.
Radost trochu opadla, kdy jsem přišla blíž a viděla, že už je tam pouze jeden poslední „exemplář“, takže už jsem neměla na výběr. Taky se přiznám, že v automatech nerada platím kartou. Automaty ke mně totiž nejsou vůbec vstřícné. Občas s nimi zažívám tak trochu boj. 🤺 Vytáhla jsem proto prvně z peněženky dvěstěkorunovou bankovku a strčila ji do otvoru. Sluplo jí to „jako malinu“, ale nedělo se vůbec nic, ačkoliv jsem zadala správné číslo produktu. Když jsem následně pomačkala pár „čudlíků“, automat zavrněl a bankovku mně vrátil. Tak super, ale stále jsem byla bez chleba. 🤷♀️
Rozhodla jsem se tedy přece jen zaplatit platební kartou. Pípla jsem. Částka 99,-Kč za chléb se okamžitě z mého účtu odečetla. Zmáčkla jsem dvě čísla pod chlebem a automat se dal skutečně do pohybu. Uvnitř vyjela do patra k poslednímu chlebu taková jakoby polička, do které měl kovový šnek posunout ten krásně vypečený, vlastně už můj chlebíček. Jenže kovový mechanismus se posunul jen asi o píď, takže kouzlo se nekonalo. Chleba zůstal skoro na svém původním místě a polička zase zajela někam dolů. Poklop jsem si dole otevřít sice mohla, ale zel prázdnotou.
Prvně jsem byla překvapená. Pak jsem tam ještě dál stála jako tvrdý Y a nechápavě jsem „zírala“, protože tohle se může stát jedině mně. Pak mě to ale tak namíchlo (nechci to napsat vulgárněji), že jsem se rozhodla bojovat za práva nás zákazníků. Říkala jsem si, že třeba nejsem první ani poslední, kdo si ten chleba už zaplatil. Na automatu nebylo žádné telefonní číslo, je tam uvedená pouze firma Lokal Bakers, a tak jsem na mobilu otevřela internet a telefonní číslo bylo na světě. Neradovala jsem se ale dlouho, protože jsem mohla zvonit, jak dlouho jsem chtěla, ale nikdo to nezvedl. 📞 Do toho plechového „krámu“ bych nejraději praštila. S chlebem jsem se rozloučila, ale na mailovou adresu jsem firmě @lokalbakers.cz, napsala slušný, ale naštvaný mail s názvem „Nevydaný chléb, špatná zkušenost“. Do mailu jsem dala vše, co jsem v tu chvíli měla na srdci, včetně mého uraženého konstatování, že už si u nich v automatu nikdy nic nekoupím. 😤
Chleba jsem koupila o pár kroků dál v supermarketu za necelých 50,- Kč a než jsem s ním dojela domů, tak jsem „vychladla“ a odmítla si dělat vrásky z takové blbosti. 😀
Jaký byl ale můj údiv další den, když jsem ve svém mailu našla odpověď. Samotný pan jednatel firmy se mně omluvil za tuto nepříjemnost a požádal o moje číslo účtu. Slíbil, že dostanu peníze zpět. Číslo jsem tedy poslala, ale už jsem to nehodlala řešit. Jejich pečivo mám ráda a kupovat si ho budu tak jako tak a možná i z těch automatů, když nebude po ruce obchůdek s živým prodavačem. 🫶 Mají totiž skutečně nejen dobře vypadající, ale i chuťově výborné pečivo od lokálních řemeslných pekařů. Nejsou to žádné rozpékané polotovary. Konkrétně chleba vydrží skutečně i týden v úplné pohodě a dobrý. Každý zná chleby ze supermarketů, co mají na sobě po pár dnech plíseň. Líbí se mi, že tady přidávají do těsta přírodní enzymy, které pak udělají svoji práci tzv. bez „dopingu“. 👍 Pro toto všechno jsem znovu odpověděla, že mně svojí reakcí a omluvou udělal velikou radost.
Do mé schránky pak dorazil ještě jeden mail. Dostala jsem i vysvětlení, že k chybě došlo neúmyslně jejich pracovníkem při plnění automatu. V prosinci, ze kdy je můj příběh měli za sebou první měsíc automatového prodeje a stále ještě zbývalo nějaké věci doladit. K nevydání chleba došlo další den ještě jednou, to už ale pan jednatel nelenil a osobně čerstvý chléb klientce dopravil na její adresu.
Příběhu ale není konec. Za pár dní jsem ve svém mobil bankingu zadávala platbu a všimla jsem si příchozí transakce. Od firmy Lokal Bakers mně na účet „přistála“ částka 200,- Kč, přestože moje původní platba byla pouze 99,-Kč. Chvíli jsem na to zírala a všimla si poznámky ve zprávě pro příjemce. Bylo tam uvedeno: „Posíláme peníze zpět + na nový, kdybyste nám v budoucnu ještě jednou dala šanci“. 👏
Nechtěla jsem nechat tuto skutečnost „zapadnout“. Chci ji vyzdvihnout a podělit se o tuto zkušenost s ostatními. Takto si představuji, že se má chovat dobrá firma, které záleží na dobrém jméně, a dokonce i na každém jednom klientovi. Je dobré vědět, že se něco takového děje a věřím, že takovým firmám se v budoucnu bude dařit čím dál více. 😉 My zákazníci si to musíme mezi sebou prostě říct. Do produktů od Lokal Bakers se zamilujete raz dva a když k tomu připočítáme ještě to chování a snahu, tak už to skutečně stojí zato.
Co se týká chleba, máme přece všichni raději „domácí kouzlo“ než tovární standard. Protože málokdo z nás si z časových důvodů doma může hrát na pekaře, tak budou zatím skutečné pekárny naše svatyně a řemeslní pekaři hrdinové našich svačinek. Když říkám, že mám ráda domácí chléb, myslím to vážně. Každý kousíček čerstvého domácího chleba je jako malý plátek radosti, který rozjásá každou večeři. 🍽 Kdo si v něm libuje stejně jako já a moje rodina, bude hledat vždy jeho nákup tam, kde je společenství lidí s pečícím srdcem a chuťovými buňkami v kompletní harmonii. 🤎
„Dej každému dni šanci, aby se stal nejkrásnějším dnem tvého života.“
„Dej každému dni šanci, aby se stal nejkrásnějším dnem tvého života.“
Přihlášením se souhlasíte se Zásadami zpracování osobních údajů.